Scenarioplanning als tool voor een toekomstbestendig bureau
Frappant bouwt al bijna 50 jaar aan sterke merken. Maar met de groeiende onzekerheid in de markt, wilden ze niet afwachten tot verandering hen dwingt tot actie. Welke trends hebben de grootste impact op hun businessmodel? Waar liggen de risico’s? En hoe kunnen ze zichzelf nu al sterker positioneren voor wat komt?
Tijdens twee scenarioplanning workshops hebben we deze vragen verkend. In de eerste sessie brachten we cruciale marktontwikkelingen in kaart en werkten we vier toekomstscenario’s uit. Deze scenario’s hielpen Frappant niet alleen zien wát er mogelijk kan veranderen, maar vooral wat dit betekent voor hun bureau. In de tweede sessie hebben we deze inzichten vertaald naar concrete strategische keuzes: hoe kan Frappant zich in elk scenario versterken? Welke aanpassingen in hun businessmodel vergroten hun wendbaarheid en groeikansen? Door deze aanpak kreeg Frappant niet alleen een scherper toekomstbeeld, maar ook een actieplan waarmee ze vandaag al de eerste stappen kunnen zetten.