Ace & Tate

Toekomstperspectief op een nieuw businessmodel

vraagstuk

Een van de beste dingen die we voor onze planeet kunnen doen, is het meeste halen uit wat we al hebben. Voor Ace&Tate betekent dat een langere levensduur van monturen en de materialen die ze gebruiken. Met het oog op duurzaamheid, ontstond bij Ace&Tate het idee voor een nieuw businessmodel waarbij oude brillen een tweede kans krijgen; Reframe.

Om toekomstperspectief te bieden op het Reframe businessmodel, faciliteerde ik samen met een collega vanuit INC twee scenarioplanning workshops op het hoofdkantoor van Ace&Tate in Amsterdam. Het doel van de scenarioplanning workshops was het schetsen van een mogelijk toekomstperspectief van het Reframe businessmodel. Welke impact hebben marktontwikkelingen op het businessmodel, de strategie of verkoop? En waar liggen kansen om op in te spelen? We brachten diverse scenario's in kaart en bekeken welke ontwikkelingen en kansen interessant kunnen zijn voor Ace & Tate om op in te spelen.

Jaar
Klant
Ace & Tate
Diensten
Workshop
Scenarioplanning
No items found.

andere projecten